MUUT HOIDOT

Akupunktio

Akupunktiota hoitomuotona käytetään yleisimmin tuki- ja liikuntaelinten kiputiloihin sekä päänsäryn ja migreenin hoitoon. Tavallisesti akupunktiohoito toteutetaan 8-20 neulalla. Neulat asetetaan kohdealueen mukaan.

Lämpöhoidolla ja useimmilla muillakin fysikaalisen terapian muodoilla pyritään aiheuttamaan kudoksissa verenkierron vilkastumista, kudosvenyvyyden lisääntymistä ja lihasjännityksen laukeamista.

Esihoitoina kivun ja liikerajoitusten hoidossa käytän mm. sähkö- ja lämpöhoitoja tai akupunktiota.

Hieronta

Myös hieronta on hyvä menetelmä tuki- ja liikuntaelimistön kiputilojen hoidossa. Hierontaa voidaan käyttää jännittyneiden, kireiden kudosten pehmittämiseen sekä toimintakyvyn parantamiseen. Yleensä hierontahoito yhdistetään muihin fysikaalisiin hoitokäsittelyihin, sillä on rentouttava ja kipua lievittävä merkitys.

Hyvänlaatuisen asentohuimauksen hoito

Hyvänlaatuinen asentohuimaus johtuu sisäkorvan tasapainoelimen toiminnan häiriöstä. Helposti suoritettavien testien avulla voidaan selvittää tarkasti kummassa korvassa ja missä kolmesta kaarikäytävästä ongelma on. Testien pohjalta ohjataan yksinkertaiset liikesarjat, joiden avulla huimaus alkaa usein nopeasti helpottaa.

Teen tarvittaessa myös kotikäyntejä. Soita ja kysy lisää.

Faskiakäsittely

Hoitomenetelmän taustaa: Faskia on koko kehon kattava sidekudosverkko, jonka tehtävänä on liikkeiden säätely. Faskiakerrosten liukuminen suhteessa toisiinsa voi häiriintyä esim. rasituksen tai arpikudoksen vuoksi. Seurauksena tästä voi olla kipuja, puutumista tai liikerajoituksia, joskus kaukanakin ongelmakohdasta. Suomessa koulutusta järjestää SOMTY ry ( Suomen Ortopedisen Manuaalisen Terapian Yhdistys). Osallistujilla tulee olla fysioterapeutin tai lääkärin koulutus. Lisätietoa aiheesta löytyy faskiamanipulaatio.fi - sivustolta.

Haluatko tietää lisää palveluistamme?